martes, 29 de mayo de 2018

Nove Kolo 2018 - Ragnard (Rock Festival) Reborn

Muy buenas,
Hoy mismo me he enterao:
https://www.facebook.com/RagnardRebornNoveKolo/







https://novekolo.com/en/nove-kolo-2018-ragnard-reborn-en/
Nove Kolo 2018 – Ragnard Reborn
Posted on October 24, 2017 by admin —

We are proud and honoured to announce that we have set up an organizing committee under the management of Musical Hall, here in Kharkiv in the heart of the Ukraine in order to revive the spirit of the Ragnard Rock Festival.
After two editions that took place in France in 2015 and 2016 with the latter that put Ukraine in focus through our artists, culture and history, we could not put up with loss of the festival that we appreciate so much.
We made an official request to Rising MOON PROD SL, a company holding the rights for the Ragnard Rock Festival, so that its representatives allow us to use the Ragnard’s brand name, proposal that they have kindly accepted.
In July 2016 Ukraine has been honored for the first time on the traditional and musical festival in Europe, therefore we will be pleased to follow up and honor France for this first Ukrainian edition showing not only the commonality between the Ukrainian and French editions but a link between our countries, cultures and history. Wait for a stand out festival that shall carry on the spirit and soul of the Ragnard revisited by our Slavic culture!
https://novekolo.com/en/ragnard-reborn-nove-kolo-fest-in-numbers/
Ragnard Reborn Nove Kolo Fest in numbers
Posted on November 17, 2017 by admin —

Ragnard Reborn Nove Kolo Fest in numbers:

1 huge Kharkiv venue (“Mechanica Novaya Zemlya” art-plant);

3 spaces: the outdoor one for open air part of the festival and two indoor spaces for traditional bands shows and French cultural event;

24 international and Ukrainian bands, 6 bands with outdoor shows and 2 bands with indoor performances each day;

Historical craftworks, fire shows, children activities, fighting reconstruction and camping each day;

Big market place “French Culture and Food” event with French food products presented and cultural expo;

Fine arts exhibition with works of art for sale and artists autograph session;

Local and international artisans will present their production.

2 types of access proposed:
– access to the whole festival named “3 day all pass”
– visitor access to indoor part only without access to open air festival.

More info coming soon on this page!”

https://novekolo.com/en/as-we-already-told-you-before-we-raised-ragnard-reborn-nove-kolo-fest-ticket-prices-after-the-1st-of-april/
As we already told you before, we raised Ragnard Reborn Nove Kolo fest ticket prices after the 1st of April
Posted on April 6, 2018 by admin —

Attention! As we already told you before, we raised Ragnard Reborn Nove Kolo fest ticket prices after the 1st of April. Now you can buy full three-day ticket for 1400 UAH (approximately 54 USD) and one day ticket for 650 UAH (approximately 25 USD). Please keep in mind that the prices will be higher in the future. See you on 22nd-22th of June in Kharkiv!
https://concert.ua/ru/eventpage/ragnard-reborn 
https://ragnardrebornnovekolotickets.blogspot.com 

Primeras noticias desde la cancelación del del año pasado:
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2017/05/ragnard-rock-fest-2017-children-of.html 

Y menos mal que ya fuí al del 2016 ya que bastante tengo con irme hasta para los Brutal Assaults:
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2016/04/ragnard-rock-fest-2016.html 

http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2017/10/brutal-assault-2018.html
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2017/01/brutal-assault-2017.html 
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2016/04/brutal-assault-2016.html 

lunes, 28 de mayo de 2018

Vivir sin Redes - Juan Manuel De Prada

Muy buenas,
Ayer lo leí:
https://www.xlsemanal.com/firmas/20180528/vivir-sin-redes-sociales-privacidad-usuarios-juan-manuel-prada.html
Vivir sin Redes
Juan Manuel De Prada
Animales de compañía

Aunque mis amigos conocen sobradamente (y espero que mis lectores también) mi aversión a las redes sociales todavía me tropiezo con gentes a las que sorprende que no tenga cuenta o perfil o como se diga en ninguna ‘red social’, tampoco guasá o guasó en el móvil. He descubierto, además, que el grado de estulticia o majadería de una persona puede medirse con exactitud milimétrica con tan sólo reparar en la reacción que muestra cuando sabe que no podrá encontrarme en ninguno de esos quilombos: el botarate sin remisión hace aspavientos, se carcajea, espanta o escandaliza; el mostrenco me mira con perplejidad, como si yo fuese un marciano; pero entre las personas inteligentes descubro siempre, tras la sorpresa inicial, un fondo de melancólica envidia.

Y no es para menos, porque la realidad es que sus vidas se han deteriorado mucho, desde que quedaron atrapadas en esa engañifa de las ‘redes’. Y no sólo sus vidas. Hay que empezar a llamar a las cosas por su nombre: las redes sociales afectan a la inteligencia, la vuelven nerviosa y saltimbanqui, le impiden fijarse en la contemplación y en el estudio de las cosas. Tal vez por haberme quedado en la orilla, puedo distinguir mejor los efectos idiotizantes de estas redes o enredaderas en la conducta de las personas que me rodean: su atención está siempre distraída y como zarandeada por súbitas premuras; y su carácter se ha alterado, siempre para peor, tornándose más ansioso y desquiciado. Tengo amigos, durante décadas lectores empedernidos, que ahora son incapaces de mantener la concentración en la lectura durante más de media hora, acuciados por el timbre del cacharrito que les advierte que han recibido un nuevo mensaje, o que les han contestado al que mandaron. También conozco a personas de temperamento antaño bonancible (algunas muy famosas) que hoy están siempre crispadas, enredadas en trifulcas peregrinas y grotescas con sus seguidores u odiadores de Twitter, o frenéticas por no sé qué chuminadas politiquillas que antes les importaban un bledo (y ahora los tienen prendidos de la pantalla de su móvil). En los programas de televisión veo a los participantes prestando más atención a los merluzos que les dejan mensajes en su Twitter que a lo que en el programa se está discutiendo; e, inevitablemente, sus participaciones denotan distracción y despiste, a veces una absurda alteración (porque lo que el merluzo les ha escrito los ha sacado de sus casillas), amén de una expresión más tópica y mazorral (como inevitablemente ocurre cuando tenemos la cabeza en otra cosa).

Resulta, en verdad, muy llamativo que nadie hable seriamente de los efectos arrasadores de estas redes o enredaderas en el carácter y en la conducta. Basta viajar en tren o autobús y tener unas elementales capacidades de observación para comprobar que hay gente por completo rehén de estas hijas de Circe. He visto a perfectos imbéciles viajar al lado de chicas guapísimas con las que no cruzan una sola palabra, ocupados en atender compulsivamente toda la morralla que les llega al móvil; o bien no dignarse siquiera alzar la vista para contemplar por la ventanilla unas cumbres nevadas que a cualquier persona con una mínima sensibilidad invitarían a la meditación gozosa; y, en fin, constantemente veo a personas que, aunque se esfuerzan por leer, son incapaces de mantener la atención quieta en la lectura y constantemente –como si de un acto reflejo se tratase– necesitan distraerse con su móvil, consultar compulsivamente los puñeteros guasás o tuits y responderlos, o aguardar respuesta a los que han escrito. Es un espectáculo doloroso que mueve a la piedad; porque, aunque se trate de ocultar, detrás de estos comportamientos hay muy probablemente trastornos nerviosos no diagnosticados y tal vez también recónditas alteraciones en las sinapsis neuronales. De lo que no hay ninguna duda es de que la adicción a estas redes o enredaderas cambia el carácter de las personas, las desazona e incapacita progresivamente para actividades que exigen sosiego; y tampoco cabe duda de que detrás de su uso hay muchas inseguridades enfermizas, mucho morboso afán de notoriedad y protagonismo, mucho complejito sublimado y rebozado de jactancia o pavoneo. Lo he comprobado en diversas personas a las que conozco desde hace décadas y no necesito que ningún científico me lo confirme (mucho menos que ningún apologeta zascandil de estas redes o enredaderas me lo rebata). Pero esta evidencia gigantesca se oculta con oscuros propósitos.

Vivir sin redes es una gozada. Las chicas guapas (vale, y los chicos), las cumbres nevadas y los doctos libros están pidiendo a gritos que abandonemos esa cochiquera.

Efectivamente.

 

Actualización a 21/09/2023: Fediverso:

https://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com/2023/09/fediverse-fediverso.html 

 

domingo, 27 de mayo de 2018

San Sebastián Circuit Spirit 2018

Muy buenas,
Ayer me fuí de copi con Imanol (http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2015/04/motor-toyota-2zz-ge.html) a este sarao:
http://www.sansebastiancircuitspirit.com/


A pesar de que ya me esperaba una gañada total, resultó ser más payasada de lo que pensaba:
-Salimos en orden de dorsales desde la Avenida y para cuando empezamos a subir a Jaizkibel ya estábamos adelantando al nº8.
-Los tramos cronometrados estaban abandonados y no hubo sensación de que nadie controlase los tiempos.
-Lo mismo con el recorrido. Los coches aparecían misteriosamente en el punto de encuentro y ocurría en el más absoluto caos, donde se cruzaban en todos los sentidos sin saber muy bien a dónde ir.
-Ambiente, por lo general, snob (rozando la falta de educación en algunos casos) y donde se dejaban notar los anunciantes.
-Algunas carreteras bonitas pero trazado algo pedante y repetitivo. Para colmo, la información del cuaderno dejaba algo que desear.
-Uno de los coches clásicos se cayó a una cuneta bajando de Peñas de Aya hacia Irún.
-Parada a comer separando coches clásicos y moderno con pretensiones, luego, de volver a salir en orden de dorsales.
-La gente ya estaba comiendo (y dejando poco para el resto) cuando entramos al comedor. Cómo es que los camareros empiezan a servir antes de que todo el mundo se siente a la mesa?!?
-Un par de abueletes estamparon el culo de su Mercedes descapotable contra un quitamiedos y una señal al tratar de salir del parking del restaurante al confundir la marcha atrás con la primera.
-Atravesamos varios pueblos mientras algunos hacían el cafre (incluso delante de municipales y Ertzaina), la mayoría no sabía muy bien qué andábamos y el público revoloteaba entre los coches y los grababa con cierto morbo.
-Terminamos en la plaza Guipúzcoa entre un pasillo de gente y más acelerones en vacío de los cafres para regocijo de municipales y demás agentes.

Fotos:
http://www.diariovasco.com/gipuzkoa/rally-coches-antiguos-donostialdea-20180526095323-ga.html 



Videos:

















En definitiva, como en las quedadas más cutres (http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2013/10/honda-s2000-al-banco-de-potencia-dynojet.html). Uno piensa que la cosa será algo más seria y civilizada (a tenor de la edad y "nivel" de participantes) pero se topa con la misma mierda de siempre que anima a salir en petit comité y pasar de semejantes saraos.

Actualización a 28/05/2018: Más fotos y videos (por ahora, sólo de la pasada edición):
http://www.sansebastiancircuitspirit.com/fotos.html
https://www.flickr.com/photos/156239635@N05
http://www.sansebastiancircuitspirit.com/videos.html

Actualización a 30/05/2018: Noticia en la web del ayuntamiento:
https://www.donostia.eus/home.nsf/0/60B7F82A107D8CACC1258296003AB93B?OpenDocument&idioma=cas
Segunda edición del rally de vehículos clásicos San Sebastian Circuit Spirit
La prueba tendrá lugar el sábado, 26 de mayo. Partirá de Donostia y transcurrirá por varias localidades de Gipuzkoa
Por segundo año, San Sebastian Circuit Spirit traerá a Donostia una carrera de vehículos clásicos y, de este modo, rememorará el espíritu de las carreras del Circuito Automovilista de San Sebastián, también conocido como Circuito de Lasarte, puesto que así le llamaban en los años en los que hubo carreras automovilísticas en la ciudad.

La concejala Maije Zelaia, y los organizadores de la prueba, Jose Luís Vélez y Agustín García han presentado la prueba esta mañana. La prueba se celebrará el 26 de mayo, sábado, partirá de Donostia y discurrirá por varias localidades de Gipuzkoa.

Según han explicado los organizadores, desde las 9 de la mañana se podrán ver en el parque cerrado los 85 vehículos clásicos que participarán en el rally, que partirá a las 10:30horas. Muchos de esos vehículos, 36, vendrán desde Francia, y entre los coches que se podrán ver están Porches, Ferraris, Maseratis o vehículos clásicos de marcas como Citroen, BMW, Audi o Renault.

Maije Zelaia ha señalado que "el año pasado el rally fue un éxito y seguro que este año también levantará mucha expectación". De este modo, Zelaia ha hecho un llamamiento a las y los donostiarras para acudir a la salida y llegada de la prueba, "puesto que será espectacular".

Publicada el 23/05/2018

Actualización a 25/09/2023: Ayer estuve curioseando un poco en el Palacio Miramar:

P.D. No nos hemos vuelto a apuntar porque fue un circo y veo que no ha ido a mejor. :P

Actualización a 25/12/2023: A ver...

Actualización a 12/09/2024: El sábado:


jueves, 24 de mayo de 2018

Honda CRF450L

Muy buenas,
Bueno, Iñaki (http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2013/05/historia-de-nuestros-nobles-samurais.html) no deja de darme el coñazo para que me pille una moto Honda y me ha chivato lo siguiente:
https://powersports.honda.com/2019/crf450L.aspx
THE ALL-NEW 2019 CRF450L
Trail to Trail . . . and Then Some.
This is the bike so many have been waiting for. The one serious riders have dreamed about. A true street-legal dirtbike that offers the reliability, refinement and quality of a Honda, along with the light weight, handling, and power of our best off-road machines. Introducing the new 2019 CRF450L. Sure, you’ve seen dual-sport bikes before, but this is something much, much more: a true trail-to-trail machine. Developed in tandem with our all-new 2019 CRF450X, it features a powerful 449cc Unicam engine, twin-spar aluminum CRF chassis, six-speed transmission, and premium suspension. Electric start? Naturally. All-LED lighting package? Of course. Until now, you’ve always had to choose between performance and reliability. No longer—with the CRF450L, you get the best of both worlds. And “best” is a word you’re going to hear a lot when you’re talking about this bike.
La verdad es que pinta MUY bien pero ya veremos:
Features

Engineering

-Fully Street Legal

The CRF450L is equipped with a catalytic converter and is fully street legal in all 50 states. That means you can ride it wherever it’s legal to operate a motor vehicle—in state and national parks, on the road, on public lands. Plus, you don’t need to haul your bike to the trailhead in a truck or on a trailer. Best of all, it makes finding gas a breeze.

-Electric Start

An electric start system ensures trouble-free starting in all conditions. The electric starter also drives the clutch side of the crankshaft to provide superior lubrication to starter gears while producing a narrow engine with a short, strong crank.

-Six-Speed Transmission

Like our CRF450X, the CRF450L rocks a six-speed gearbox. That gives you a low gear perfect for tight, slow situations, and a top gear that’s tall enough for highway riding to the next gas stop or trailhead.

-Lithium-Ion Battery

Light, compact, and offering excellent performance—just like the CRF450L itself! Conventional batteries are heavy, but not this premium piece. It’s all part of why your new CRF450L performs as well as it does.

-Inertia-Tuned Crank

We redesigned the CRF450L’s crank to have 13 percent more inertia than the CRF450X. Why? To smooth out power delivery and make the engine more user-friendly in tight, technical situations.

-Dual Radiators

The CRF450L’s dual radiators feature a refined core area for superior heat dissipation compared with conventional dual-radiator designs. A coolant recovery tank is located in front of the engine between the frame downtubes for improved center of mass, and the tank is protected by a plastic skid plate.

-Final-Drive Sprocket Damper

Designed to keep your bike quieter while not adding any weight, these unique drive sprockets are just another example of the CRF450L’s innovative engineering.

-Electric Fan

The CRF450L is a “ride anywhere” type of bike, and because conditions vary so widely, we’ve equipped it with a light electric fan for the radiator. Rock crawling or riding on a hot Arizona single-track, it helps keep your engine running cool.

-Titanium Fuel Tank

Holding 2.01 gallons, the CRF450L’s premium titanium tank is light and tough.

-Skid Plate

The CRF450L’s factory skid plate is light, yet also offers the engine and lower-frame protection serious riders demand on a machine like this.

-LED Headlight

The CRF450L features an all-LED lighting package, including the headlight. That’s a big deal, because it takes a lot of weight off the front end. And the lighting pattern is also specially designed for both on- and off-road situations.

-LED Taillight

The LED taillight is integrated into the rear fender. It’s light, compact and rigid.

Performance

-449cc Unicam Engine

Honda’s Unicam cylinder heads combine the best of single- and double-overhead-cam designs. The configuration contributes to a compact engine that saves weight over a comparable dual-overhead-camshaft motor and also permits a narrow included valve angle. This flattens the combustion chamber to facilitate ignition flame propagation, allowing a high compression ratio. Since less space is taken up in the cylinder head, the camshaft sits lower in the head for a more compact engine and a lower center of gravity.

-Titanium Intake Valves

Lightweight titanium intake valves permit use of smaller valve springs, reducing overall engine height.

-Fuel Injection

The CRF450L features our proven fuel-injection system. It’s part of the reason the CRF450L offers such excellent torque and spot-on metering and response, especially in the critical low-rpm range. It also automatically compensates for elevation and weather changes.

Handling

-Twin-Spar Chassis

This is the same design as our all-new CRF450X uses, and that’s a really big deal. It means the CRF450L is a true off-road bike, and not some compromise. The twin-spar aluminum frame is both light and stiff, and provides the basis for the CRF450L’s excellent handling. The chassis geometry is specially selected for responsiveness, and also is wider than the standard MX frame to accommodate the six-speed transmission.

-IRC GP Tires

The CRF450L’s tires give you good off-road traction and on-road life. Tires are always a critical part of any on/off-road bike, and we’ve hooked you up with some great ones here.

-Low Center of Gravity

The compact Unicam engine and Honda’s famous concentration on center-of-mass engineering help keep the CRF450L’s center of gravity low. That means the bike feels lighter, and it helps handling too.

-Works-Style Front Brake

Compact twin-piston front brake caliper, anodized-aluminum brake pistons and lightweight 260mm front disc offer great stopping power while minimizing unsprung weight for improved turning and handling.

-Works-Style Rear Brake

HRC works-type rear brake system uses a 240mm brake rotor combined with an integrated rear master-cylinder and fluid reservoir, a set-up that eliminates the separate reservoir and hose.

-18-Inch Rear Wheel

The CRF450L’s 18-inch rear wheel gives you an excellent choice of on/off-road tires.

Comfort

-Gear-Driven Counterbalancer

The Gear-Driven Counterbalancer reduces vibration and drives the water pump. Eight clutch plates provide the surface area necessary to handle the engine's massive torque, while carefully matched clutch springs provide a light feel at the lever.

-Renthal Fatbar

Aluminum Renthal Fatbar is rubber-mounted to help reduce rider fatigue and improve comfort.

-Works MX Styling

Having a hard time spotting the differences between our factory MX bikes and the new CRF450L? You’re excused. The “L” looks like our MX bikes because it’s derived from them—the smooth bodywork makes it easy to move around, and the in-mold graphics not only look cool but are durable, too.

-Black Rims

They may not help you go faster, but the sweet black DID rims sure look good.

-Superior Ergonomics

Placing the rider’s legs at the narrowest part of the frame helps improve comfort and handling.

-Sidestand

Hey, a sidestand may seem like no big thing, but take a look at the one the CRF450L uses. Tucked up high and out of the way, this forged alloy piece is just another example of how the CRF450L gets it right.







Por ahora, tendré que ver qué hago con la Yamaha DT125RE:
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2013/05/odisea-motorilela.html
http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2014/09/nueva-yamaha-dt125re.html

Edit: Más fotitos:
https://solomoto.es/honda-crf450l-2019-una-enduro-para-el-dia-a-dia/ 











Actualización a 13/09/2018: Parece que ya la están presentando y dando precios en Australia:
https://motorcycles.honda.com.au/Trail/CRF450L

Actualización a 27/09/2018: Y están saliendo reviews:
https://www.revzilla.com/common-tread/2019-honda-crf450l-first-ride-motorcycle-review
I could cruise at 70 mph as long as the rock-hard seat would allow (I would immediately be shopping for a Seat Concepts alternative if I were to buy one of these).
...
I was afraid the suspension was going to be too soft for a rider of my size at 215 pounds. It almost always is. Talking to the folks from Honda, I was informed the CRF450L is sprung with a 180-pound rider in mind. That being said, I thought it did a damn good job for an out-of-the-box-unit.
Compared to the stock settings Honda had the bikes set up to be a bit more plush. The adjustment for the front fork had the compression backed off one click and the rebound backed off two clicks. The rear shock had the sag set to 110 mm and the compression backed off one click. Even with that in mind, I actually found it to be a little harsh over some of the rougher terrain. At lunch, Jason Abbott, Honda’s Two-Wheel Off-Road Media Coordinator, helped me dial back the rebound damping, which he said would help smooth out the ride.
“A little bit goes a long way,” he told me as he removed one click of rebound from the front fork. “A lot of people think they need to go two or three clicks before they’ll notice anything, but really one click makes a big difference with this suspension.”
...
When I first wrote about this bike I said that Honda was going after KTM with this new CRF450L. They’re not. They’re going after everyone who ever wanted a step up in performance over their Yamaha WR250R, Suzuki DR-Z400, or Kawasaki KLR650 and had nowhere else to turn but to KTM.
...
The Honda is also one of the smoothest (if not the smoothest) dirt bikes I have ever ridden. For a lot of folks who are looking to ride from home to the trailhead, this is a huge win.
...
One final thing that is going to set this bike apart from the competition is the fact that it comes standard with a one-year factory warranty and the option of adding five years on top of that for a total of six years of protection… unlimited miles… on a dirt bike. And what does the warranty cover? Well, it’s easier to tell you what it excludes: tires, batteries, accessories and expendable maintenance items, such as spark plugs, filters, and lubricants.
I am guessing that is going to be a huge deal to a lot of people.
...
This is a street-legal dual-sport for folks who are riding in areas that require a license plate. It can bear the weight of luggage for a multi-day adventure and it can be stripped down to tackle a local enduro or hare scramble.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/honda/2019-honda-crf450l-review-first-ride.html 

http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019-honda-crf450l-review/ 

https://www.cycleworld.com/2019-honda-crf450l 

https://ridermagazine.com/2018/09/17/2019-honda-crf450l-first-ride-review/ 

Actualización a 09/10/2018: Más:
https://www.cycleworld.com/hondas-2019-crf450l-exceeds-expectations#page-7 


https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CRF450L 

Actualización a 10/10/2018: Ok, ya está:
https://www.honda.es/motorcycles/range/off-road/crf450l/overview.html
10.650€*
Acabo de escribir a mi concesionario más cercano.

Edit: Me dicen que no tienen noticias de la 450 pero me puedo pasar a mirar la 250. La CRF250L Rally pinta bien.

Actualización a 30/10/2018: En banco de potencia:
https://www.cycleworld.com/how-much-power-does-2019-honda-crf450l-make 

Peak power is 38.21 hp at 7,360 rpm and 28 pound-feet of torque at 6,510 rpm.
In Cycle World’s recent first ride, the CRF450L impressed with a low-end grunt that did sign off on the top-end. The dyno chart does show this observation with peak power coming in at a lower rpm that would be expected from an engine built from the same platform as the 2019 Honda CRF450R.
A ver cuándo la tienen en el conce!

Actualización a 20/12/2018: La ponen bien:
https://dirtbikemagazine.com/living-with-the-2019-honda-crf450l/ 

Edit: He estado viendo 3 videos este mediodía y han sacado la Rally Concept:
https://rally.hondaracingcorporation.com/report/monster-energy-honda-team-eicma-2018/?lang=es 


Actualización a 27/12/2018: Un buen video:


Otro:


Actualización a 30/01/2019: Más videos chulos:




Actualización a 03/02/2019: Ahí, ahí!

 

Actualización a 14/02/2019: Menuda tralla!

 

Sobre el competition kit de Australia:
Replacement ECU and boot (for between throttle body and airbox).


No me deja acceder a las fotos y me quedo con las pequeñas.

Actualización a 04/03/2019: Me acaban de llamar de Honda España y me dicen que la moto no está en ningún concesionario de España pero puedo pagar para que la traigan como prueba al concesionario que quiera.

miércoles, 23 de mayo de 2018

Xibalba - Curse of the Mayans

Muy buenas,
Ahora que acabamos de volver de nuestro segundo viaje para bucear en los cenotes (http://viviendoapesardelacrisis.blogspot.com.es/2015/07/buceo-en-el-riviera-maya-mejico.html) y lo tenemos fresco:
https://horrorpedia.com/2017/06/01/the-curse-of-the-mayans-xibalba-2017-sci-fi-horror-film-overview-cast-plot-trailer/ 
https://www.imdb.com/title/tt2783862/
 Lead by ambitious American Archaeologist Danielle Noble, a team of expert cave divers embark on an expedition to find the lost Mayan hall of records. Little do they know that instead of finding glory, they will find hell hidden in the underwater caves of Xibalbá.









Trailers:





A ver...

Actualización a 24/05/2018: Ayer por la noche la vimos.
Vaya truño! :P